Muziek, muziek, muziek !

Zing tingeling, tjing boem tingeling...
We zingen een lied en we maken muziek !

Het was een muzikale week: muziekinstrumenten waarnemen, bespelen, knutselen, zingen, dansen,...
De meegebrachte instrumenten werden druk bespeeld... de dirigent (juf) stimuleerde om 'mooie, rustige' muziek te maken 
en geen 'lawaai'.  Dat lukte aardig (af en toe).
De kleuters mochten zelf kiezen welk muziekinstrument ze zouden knutselen: een trompet, schuurders, schudfles of belletjes... het knutselen hadden ze ook zelf in handen: keuze uit verschillende technieken, materialen en kleuren.

Na een waarneming, tonen hoe je de instrumenten moet hanteren, ...
zelf muziek maken met de meegebrachte instrumenten.


 









Flesjes vullen (begrippen vol, halfvol, leeg, bijna vol, meer, minder...)
aan de maïsbak met grote en kleine lepels en schepjes (wat lukt het best ?)










Rollen voor trompetten in de verf rollen of schilderen met een kwast...





Kleine rol voor belletjes...


De toeter van de trompet met een andere techniek: stempelen of rollen ?


Bolletjes door elkaar ?  Of in een rijtje ?




Plankjes schilderen voor de schuurders.

Met 1 of 2 kleuren...



Materialen om schudflesjes te vullen: 
bolletjes van klei, rietjes en pluimpjes knippen.














Verhaal: Opa wil naar het nieuws luisteren en Jules naar muziek !
De muziek staat veel te luid, opa hoort het nieuws niet.
Uiteindelijk mag Jules met de hoofdtelefoon van opa naar muziek luisteren maar nu zingt Jules mee... lalalalala... veel te luid 
en ook nu hoort opa het nieuws niet...