'k Ga me wassen!

In bad met water, zeep... lekker veel schuim 
én badeendjes!

Bij dit thema komen heel wat 'verzorgende' aspecten aan bod.  Deze week hebben we vooral gewerkt rond 'zich wassen'.  Water, zeep, dus heel veel schuim en badeendjes mochten niet ontbreken.  
Ook 'het lichaam' stond centraal.  Ons lichaam leren kennen, lichaamsdelen aanwijzen en benoemen...

'k Ga me wassen o wat heerlijk,
't water is zo nat.
'k was mijn snoetje en mijn handen,
spetter spetter spat!

Alle lichaamsdelen benoemen, aanwijzen, wassen en tot de conclusie komen dat we soms twee dezelfde lichaamsdelen hebben: twee armen, benen, oren, handen... maar één buik, rug... 

Dit is mijn been.... en dit is mijn ander been...







Haartjes wassen met shampoo...

Water, zeep, dus schuim in de ontdekbak.
Heel veel flesjes van wasprodukten: vol, leeg, halfvol...
Ontdekken, ruiken, voelen en experimenteren maar!







 







Aan het rad draaien en het juiste lichaamsdeel wassen...
  

 

 






Schilderen met blauwe verf en badschuim.
Doe het bad maar lekker vol!




Stempelen met witte verf en zeep... juist... schuim en zeepbellen.



Sorteren en tellen van badeendjes.
Alle badeendjes in het juiste bad... de gele, de groene, drie, vijf...








Eendjes vissen met een wiebel-vislijn...
Handjes niet gebruiken.





Eendjes op de juiste plaats volgens het rooster.
Inzicht - plaatsbepaling.








Schilderen en versieren van badeendje.









Poppen wassen... lichaamsdelen benoemen... wassen...











De klasdag eindigen met een relaxatiemomentje (buddy wassen). 
Met de uil, rustige muziek en ontspannende aroma's...