Blij, bang, boos, verdrietig!

Gevoelens

Deze week werkten we rond de gevoelens 'blij, bang, boos, verdrietig'.
In de kleuterklas geven we veel aandacht aan 'het ons goed voelen'.  Het is dan ook heel belangrijk om verschillende gevoelens te herkennen en te benoemen, niet alleen bij onszelf maar ook bij anderen.  De kleuters konden elke dag een nieuw 'gevoel' ontdekken, zich inleven en expressief vertolken in non-verbaal drama en muzisch met een techniek op papier op passende muziek.

Als ik BLIJ ben lacht mijn mond!









 



 

Van fluiten word je BLIJ'

Bij VERDRIET laat ik een traan!

Tranen van verdriet... zie je dat dan niet...
(tranen rollen in een doos) 
Dit was voor de kinderen het moeilijkste 'gevoel' om te verwoorden.
Ik voel me 'verdrietig' kwam er niet spontaan uit.
Wel wenen en traantjes.





Sippe lip (heel duidelijk he) 

Als ik BANG ben doe ik zo...


Met toeschouwers...



 


Als ik BOOS ben, wil ik slaan!













Spel met 'gevoelsdobbelsteen' en 'gevoelsballonnen'.
Tik de juiste ballon aan...







Mijn eigen puzzel op de I-pad.
Foto's van onze vriendjes in een puzzel.





Spel met het rad en de spiegel.
Het juiste gevoel expressief tonen in de spiegel...









Memory met gevoelskaarten.


Gevoelshuisjes met korte verhalen/tekeningen.
Stop het kaartje in het juiste gevoelshuisje.




Gevoelsmannetjes maken aan het magneetbord.  


Gevoelspopjes tussen de blokken...



Turnen met 'gevoelens'
Passend dansen/bewegen op verschillende muziekfragmenten.
Wat herkenden de kleuters de gevoelens snel...










Ook dansen/bewegen met doekjes op muziekfragmenten.