Mijn lichaam !

Armen, voeten, benen, handen, vingers, tenen,
mijn buik, mijn rug, mijn zij, 't is allemaal van MIJ !

Dichter bij de eigen belevingswereld kunnen we niet zijn... 
ons eigen 'lichaam'.
Na een brainstorm met de kinderen gingen we aan de slag: lichaam tekenen, bouwen, benoemen, aanwijzen, bewegen...

Niet voor gevoelige kijkers 😉

Omtrek tekenen van een vriendje op een groot blad...


Lichaam schilderen in een groepsopdracht.

Omtrek schilderen - nauwkeurig op de lijn.







Bouwen van 'een lichaam'

 


Natuurlijk moet er ook een foto genomen worden van ons werk !


Met de badeendjes deden we een spel 'met inzicht'.
De eendjes op dezelfde plaats zetten zoals de opdrachtkaart...






Lichaam tekenen... langzaam aan komt het lichaamsbesef tot ontwikkeling.
Van krabbels naar ronde vormen, van kopvoeter (hoofd en lange benen) tot volwaardig kindje met alles erop en eraan.

Jules en Marie aankleden aan het magneetbord.

Fijn werk met onze handen en vingers.