Ik voel me niet lekker !

Rode vlekje, vieze neuzen, buikje pijn...
'Ik ben ziek' !

Afbeeldingsresultaat voor stappenplan jules neuzen snuiten
Hatsjie, hatsjie, ik nies...en mijn neus is heel vies,
even wachten... zakdoek...
snuiten... alle snottebellen buiten.

Wat had Jules een vieze, vuile snottebel... we zochten met z'n allen een geschikt doekje om zijn neus schoon te vegen: waarneming van allerlei doeken...
We leerden a.h.v een stappenplan onze neus snuiten 
en kregen allemaal een 'snuitdiploma'.
Ziek zijn is meer dan 'snottebellen'... rode vlekjes op je lichaam, pijn, koorts...

Spel met een rad en lichaamsdelen: 
rode vlekjes kleven op het juiste lichaamsdeel.




Er was een 'tandenpoetsdag' !
Poets poets... poets je tanden. Jij weet hoe het moet...

Na het aanbrengen van het tandenpoetslied, een verhaal over de tandarts en een kringgesprek mochten de kleuters de grote tanden poetsen met witte tandpasta... poets de linkerkant en de rechterkant, dan de bovenkant en de onderkant, de binnenkant, de buitenkant... whoooowwww... goed gedaan !







Tanden maken met plasticine voor het nijlpaard en de krokodil.






Neuzen snuiten met stappenplan van Jules.






De zakdoek van Jules vrij versieren in de knutselhoek tijdens 'vrij knutselen' met keuze uit verschillende materialen.




Kies maar... pluimpjes, froezelpapier, gekleurd papier, stickerpapier...
Eigen ontwerp van een zakdoek...

We leren oplossingen bedenken voor grote en kleine problemen...
Hoe blijft het papier kleven? 
Welke lijm gebruik ik? 
Wat doe ik als mijn papier te groot is?



Knippen en scheuren in papieren zakdoekjes...




Fijne motoriek: pilletjes van klei.



Oei oei oei... Jules is heel erg ziek... allemaal rode vlekjes op zijn gezicht.





Oh nee... allemaal ziek...








Puzzels op de i-pad met foto's van Jules en grote zus in hun blootje.


Kindje (lichaam) tekenen op het grote tekenbord.