Lieve mama !

Mama in de bloemetjes !



 Als overgang van de dozen naar moederdag, vulden we een koffiedoos vol aarde om er gras in te zaaien.  De lente kriebelde dus ook in de klas.  En o wat was de verrassing groot toen we elke dag het gras zagen groeien !








Bloem voor mama kleuren met waskrijt en overschilderen met ecoline verf.

 
Echte aarde in onze ontdekbak met schepjes en bloempotjes.

 
De grote dozen werden nog steeds goed gebruikt !


Spel op de i-pad 'met mama naar de winkel'.

 Bloemen voor mama !
Bloemen passen, meten... welk bloem past in welk gaatje ?





 Een bloemetje van strijkparels.  Strijkparelen mét resultaat.

 Laat het gras maar groeien...

 
Dag bloemetje in het gras, 
zal ik jou plukken, zal ik dat doen ?
Kom maar bloemetje, kom jij maar even.
Ik ga jou aan mijn mama geven.
Mijn allerliefste mama !

 Voorbereidingen om de mama's in de klas te ontvangen...
 Hapjes klaarmaken...







 



Glazen versieren met suikerrandje...
Drankje mengen...


 Zelf eens proeven... (Ah ja... natuurlijk !)
Op de gezondheid van al onze mama's ! 

We zijn klaar voor het groot bezoek...
De kindjes keken er erg naar uit ! 







Aan alle mama's: GENIET VAN JOUW DAG, JOUW MOEDERDAG !