Thema 'rode stippen'

Op een dag had onze Jules rode stippen.
We belden de dokter op om hem te vragen wat Jules moest doen.
Hij moest vooral heel veel rusten.. Maar af en toe moest hij een lepeltje siroop nemen.
Jules was niet de enige die ziek was, heel wat kleuters van ons klasje waren ook ziek!
Gelukkig zijn de meesten alweer terug.

We leerden een versje;
'Rode stippen op mijn been, op mijn buik en op mijn teen.
Op mijn neus en in mijn oor, is er daar geen zalfje voor?'
Rond dit versje deden we verschillende taalspelletjes. 

In onze klas hadden we 'het huis' van de dokter met daarbij de bijhorende wachtzaal. Daar kon het soms erg druk zijn!
Ook hadden we een ziekenhuis. Daar hielpen lieve verpleegstertjes de zieken. We hebben allemaal onze eigen kledij! Wat waren ze één voor één fiere dokters!
De dokters deden heel goed hun best! Ze keken in elkaars oortjes, keken in de keel, luisterden naar het hart,...
We hebben onze groeimeter in de klas eindelijk eens kunnen gebruiken! Net zoals bij de dokter werd iedereen gemeten. Voeten mooi tegen de deur, hoofdje rechtop houden...

Ook mochten de kleuters eens met verf spuiten in grote doktersspuiten! Dit vonden ze heel leuk!
Wat kon die verf ver spuiten.

Juf vertelde een verhaal over een jongen die met zijn been in het gips zat. Onze poppen in de klas hadden hun been ook gebroken en daar moest ook gips rond! Gelukkig heb ik fantastische dokters die de poppen goed geholpen hebben!

En onze Jules? Die is er weer helemaal bovenop na alle zorg van de kleuters! Eum... DOKTERS!